وقتی هنوز که هنوز است می‌بینم افرادی وجود دارند که با وجود داشتنِ گوشیِ هوشمند، برای یک کارت به کارت ساده هم که شده، دست‌به‌دامن دستگاه خودپرداز می‌شوند یا وقتی خیلی‌ها را می‌بینم که برای ساده‌ترین کارهای اینترنتی سر به این کافی‌نت و آن کافی‌نت می‌کنند دهانم به نشانۀ تعجّب باز می‌شود که آیا وقتش نرسیده که کمی همسو با ساده‌ترین مسائل تکنولوژی حرکت کنند؟ یاد گذشته می‌افتم، گذشته‌ای که آنچنان هم دور نیست. زمانی که برای تمدید بیمه‌نامۀ ماشین خودم را به هر آب و آتشی زدم که تاریخ اعتبارش منقضی نشود و آخر شب از آن دفتردار بیمه عاجزانه خواستم که نگذارد به فردا بکشد. الآن که یاد آن‌موقع می‌افتم هم تعجّب می‌کنم که چرا انقدر دست روی دست گذاشته‌بودم و تمدید بیمه‌نامه را به روز آخر موکول کرده‌بودم و از قضا بیشتر تعجّب می‌کنم که چرا زودتر از آن‌موقع اسم شرکت‌های مقایسۀ بیمه‌ای مثل بیمیتو به گوشم نخورده‌بود.

بهرترتیب از سال بعد از این قضیه و به واسطۀ آشنایی با بیمیتو، بیمۀ ماشینم را کاملا آنلاین تمدید کردم و تخفیف هم گرفتم و گزینه‌هایی دم دستم بود که دفتردارهای بیمه، عمدتا خودشان عدد پیش‌فرضی را انتخاب می‌کنند و مبلغ نهایی را بدون یک ریال تخفیف اعلام می‌کنند. سال بعد هم قصّه جالب‌تر شد و یک‌هفته قبل از منقضی‌شدنِ اعتبار بیمه‌نامه، یکی از کارمندان بیمیتو تماس گرفت و در پایان هم کد تخفیف 150هزارتومانی پیامک کرد و با خوشحالی اقدام به تمدید بیمه‌نامه کردم.

اسم بیمیتو آوردم، تبلیغش هم شد البته که نوش‌جانش، اسمی هم ببرم از "از کی دات کام"، منظورم همان شهرام، بهرام و در نهایت چپ و چوله‌شدنشان است. گفتم سری به وبسایت "از کی دات کام" هم بزنم، چیزی که برایم باز هم تعجّب‌آور بود شباهت عینی آن با بیمیتو بود. آدم احساس می‌کند مالک هردوتایشان یک‌نفر است و دلش کشیده رنگ فلان آیتم در این سایتش ایکس باشد و رنگ همان آیتم در سایت دیگرش ایگرگ. اگر هم که مالک آنها یک نفر نیست که یک دست‌خوشِ حسابی باید گفت به کپی‌کنندۀ محترم که ترکانده! باور نمی‌کنید؟ اصلا خودتان ببینید این از بیمیتو و این هم از ازکی!