حتما شما هم دوستانی در این سرویس و آن سرویس دارید، قطعا یکی از آنها بلاگفاست. شاید خودتان و یا آنها گله داشته‌باشید که چرا بلاگفایی‌ها نمی‌توانند وبلاگ‌های بلاگ بیان را در مطالب و یا پیوندهای خود لینک کنند. بهرحال کاری است که شده و آقای شیرازی از گزینۀ تحریم استفاده کرده. با راهکاری که در ادامۀ مطلب عرض می‌کنم، می‌شود تا حدودی این تحریم را دور زد، بطوریکه بجز قسمت نظرات، براحتی لینک وبلاگ‌های بلاگ بیان در مطالب و پیوندها قابل ثبت باشد.
کسی که تا اینجا آمده و همچنان خواهان یادگیریِ روش انجام این کار است قطعا دل شیر دارد و نیازی نیست به او گوشزد کنم که انجام این کار، بالاخره یک‌طوری قانون‌شکنی و عدم پایبندبودن به قوانین بلاگفا است و می‌داند که از آقای شیرازی هرکاری بر می‌آید که با دورزنندگان تحریم انجام دهد حتّی حذف وبلاگ آنها را :)
امّا روش انجام این کار، فرض کنید قرار است نقل بلاگ را لینک کنید، اینطوری می‌نویسیدش:
https://naghl.blog.ir
از آنجایی که فیلتر بلاگفا، blog را دوست ندارد تنها کاری که باید انجام داد این است که حروف b و l را طور دیگری بنویسیم تا متوجّه نشود، یعنی اینطوری:
https://naghl.blog.ir
در ظاهر کمی غلط‌انداز است امّا در خروجیِ وبلاگ همان لینک blog را نمایش می‌دهد و به راحتی بازش می‌کند. برای درج آدرس دیگری غیر از نقل، کافیست آدرس وبلاگ مورد نظر را بجای naghl بنویسید و تمام!