قطعا همۀ ما با سامانۀ رهگیری مرسولات پست به آدرس tracking.post.ir کار کردیم و می‌دونیم که بعد از واردشدن به آدرس مذکور، باید یه کد رهگیری 24رقمی رو داخل کادر وارد کرد و بعد هم اقدام به جست‌وجو کرد. حالا فکر کن یکی مثل من که حتّی ممکنه چندبار در روز این کار رو انجام بده، این کار براش کمی وقت‌گیر می‌شه. تازه اگه شانس آورده باشم و کد رهگیری توی Clipboard گوشیم فعال باشه و فقط نیاز به پیست‌کردن(paste) باشه.

یه تکنیک هست که شما می‌تونی به لینک بالا، کد رهگیری 24رقمی هم اضافه کنی و یه‌جا اون رو ذخیره کنی مثلا بوک‌مارکش کنی یا حتّی براش یه میانبر تعریف کنی و بعد از کلیک‌کردن روی اون لینک، به همون صفحۀ رهگیری هدایت بشی با این تفاوت که کد رهگیری خودش در کادر قرار گرفته و فقط کافیه که دکمۀ جست‌وجو رو بزنی و خلاص.

لینک باید به اینصورت باشه:

https://tracking.post.ir/?id=Code

که به جای Code کد رهگیری قرار می‌گیره و لینک با هربار اجرا، صفحۀ مربوط به رهگیری رو بهمون نشون می‌ده منتها با این تفاوت که دیگه نیاز به درج کد رهگیری نیست.

  • برای درک بهتر می‌تونید روی لینک بالا کلیک کنید و عبارت code رو توی کادر جست‌وجو ببینید. طبیعیه که بجاش هر عبارت دیگه‌ای قرار بگیره اون هم توی کادر نمایش داده می‌شه.