مشتری اومد و چندتا جنسی که گذاشته‌بود روی میز رو حساب کرد و رفت. آخرِ شب صندوق چک شد و همه‌چی اوکی بود و من با خیالِ راحت از اینکه اشتباهی رخ نداده، سیستم رو خاموش کردم و رفتم بسلامت.

چند روز بعد همون خانم با فاکتورِ اجناسی که خرید کرده‌بود اومد و تونست اثبات کنه که یه جنسِ گرون‌تر براش دوبار فاکتور شده و یه جنسِ ارزون‌تر اصلا براش فاکتور نشده و در واقع ۲۵تومن اضافه‌تر ازش گرفته‌بودم که بهش برگردوندم.

بعد از رفتنش با خودم می‌گفتم قطعا چنین اتفاقاتی بارها و بارها افتاده حالا نه فقط داخلِ مغازه بلکه هر جای دیگری و من قطعا بصورتِ ناخواسته حقّی رو ناحق کردم که برای جبران‌کردنشون هم راهی به ذهنم نمی‌رسه مگر چیزی که توی اسلام بهش می‌گن «رد مظالم». بنظرم هرکسی باید بخشِ کوچکی از درآمدش هم که شده رو اختصاص بده به همین قضیه چون فکر می‌کنم هیچ‌کس نمی‌تونه ادّعا کنه که ناخواسته حقّی رو ضایع نکرده باشه!