شاید خیلی از دوستان، وقتی می‌خواهند مطلبی را در وبلاگشان بنویسند، تمایلی به متصل‌شدن به اینترنت ندارند که عموما از طریق وُرد اقدام به نوشتن می‌کنند و نوشته‌ را کپی و داخل ویرایشگر متن وبلاگ جایگذاری می‌کنند. اکثر وبلاگ‌نویس‌ها هم چون در جریان ساز و کار نحوۀ کپی و جایگذاری نیستند، تمامی فرمت‌های آفیس را به وبلاگشان انتقال می‌دهند که هم باعث سنگینی مطلب و هم بهم‌ریختگی شکل ظاهری مطلب می‌شود!
اولا یک راهکار برای حل این مشکل: بعد از اینکه متن را جایگذاری کردید، کل متن را انتخاب کنید و روی گزینۀ حذف فرمت متن داخل ویرایشگر کلیک کنید، این گزینه ممکن است به شکل های مختلفی باشد مثلا شکل یک پاک‌کن یا بصورت نوشتاری و یا ...
راهکار دیگر این است که کل متن کپی شده از وُرد را بریزید داخل نوت‌پد و بعد از آنجا بریزیدش داخل ویرایشگر متن وبلاگ و در نهایت مطلب را ارسال کنید. اگرچه این کارها باعث حذف رنگ، وزن و ظواهر متن می‌شود که زحمت را دوبرابر می‌کند پس در ادامه با راهکاری بهتر در خدمت شما هستم.
 
راهکاری که عرض شد، چیزی نیست جز استفاده از ویرایشگر متن نقل بلاگ. این ویرایشگر که اسمش TinyMCE هست، بسیار قدرتمند و قابل انعطاف است. در این مطلب، لینک دانلود این ویرایشگر را خدمت شما خواهم داد که بتوانید بصورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت، از آن استفاده کنید.
یک‌سری از ویژگی‌های این ویرایشگر که مطمئنم هیچ‌کجا پیدا نخواهید کرد چون با کلی جست و جو من هم پیدا نکردم:
  1. فارسی و راستچین‌شده و استفاده از فونت وزیر
  2. فعال‌بودن تمامی افزونه‌های رایگان
  3. مفیدبودن برای کسانی که طراحی وب انجام می دهند و نیاز به یک ویرایشگر فارسی و کامل دارند.
  4. دارابودن انواع شکلک‌های پرکاربرد نظیر 😍🤣😘 و ...
  5. ذخیره‌کردن متن نوشته‌شده و امکان بازگردانی متن
  6. قابلیت شمارش تعداد واژه‌ها و حروف
  7. امکان جدول‌بندی فوق العاده راحت و کاربردی
  8. و ...
خب برای دانلود و استفاده آفلاین از این ادیتور، روی همین متن کلیک کنید .
پیشنهاد می‌کنم این ابزار کاربردی را حتما در مرورگر خود بوک‌مارک کنید تا خیلی راحت به آن دسترسی داشته‌باشید.
بعد از نوشتن متن دلخواه، تنها کافیست کل متن را کپی کنید و در ویرایشگر وبلاگ خود، جایگذاری کنید. با این روش، تمامی ظواهر متنتان هم حفظ خواهد شد.
  • یک ویرایشگر متنِ ساده و جذّاب دیگه هم می‌تونید در وبلاگ علیرضا کفایتی ببینید. (کلیک)