اگه ورودی گوگل یا موندگاری اسم وبلاگتون تو ذهن مخاطب براتون اهمیت داره، حتما به عنوان وبلاگتون دقت داشته باشید. عنوان وبلاگ مثل یه برند می مونه که تفاوت هر وبلاگ با یه وبلاگ دیگه در ابتدا با همین برند مشخص می شه. تا حالا عنوان وبلاگتون رو توی گوگل نوشتید که ببینید چی میاره؟ حوصله تون شد یه امتحان کنید ببینید چی می شه نتیجه!!
مثلا وبلاگ هست عنوانش رو نوشته سلام، یا حتی بسم الله الرحمن الرحیم، یا LOVE و از این دست عناوینِ کاملا عمومی که لابلای ده ها صفحه نتیجه جست و جو هم هرگز عنوان وبلاگ به چشم نمیاد که این خوب نیست. بنظرم هر کس باید برای وبلاگ خودش ارزش قائل باشه و یه هویت بهش بده.
شما فکر کن یه رهگذر مطلبی از وبلاگ شما رو می خونه که بعدها بهش نیاز پیدا می کنه و آدرس شما هم نداره، اگه عنوان وبلاگ شما مناسب باشه و تو ذهن اون فرد مونده باشه و برای موتورهای جست و جوگر هم خاص باشه، قطعا با یه جست و جوی عنوان وبلاگ شما می تونه خیلی راحت هدایت بشه به وبلاگ شما :)
حالا که بحث سر عنوان شد، یادی هم کنیم از عناوین مطالب! از جذّابیتی که عنوان هر مطلب می تونه برای مخاطب داشته باشه که نگیم :) تا جایی که می شه تلاش کنیم عناوین مطالب، ذهن مخاطب رو آماده ی محتوا کنه و تمایل به کلیک کردن درش به وجود بیاره. یکم هم از فاز تنبل بازی بیرون بیایم و از اعداد و نقطه و این حرف ها هم استفاده نکنیم. ضمنا از عناوین فریبنده هم استفاده نشه که بعد از چهار تا مطلب تو ذهن مخاطب تبدیل می شیم به چوپان دروغگو :|
+ با این که این نکته هم که خیلیها اولین تجربه وبلاگنویسیشون هست و یا اصلا هدفشون فقط نوشتنه اما ...
+ خیلی کار خوبی میکنین که در مورد این موضوعات پایهای مینویسین ...
+ باشد که مجموعهای از بهترینها رو اینجا داشته باشیم و با هم پیشرفت کنیم.