اگر ورودی گوگل یا ماندگاری اسم وبلاگتان در ذهن مخاطب برایتان اهمیت دارد، حتما به عنوان وبلاگتان دقت داشته‌باشید. عنوان وبلاگ مثل یک برند می‌ماند که تفاوت هر وبلاگ با یک وبلاگ دیگر در ابتدا با همین برند مشخص می‌شود. تا حالا عنوان وبلاگ خود را در گوگل نوشته‌اید که ببینید چه نتیجه‌ای دارد؟ حوصله‌تان شد امتحان کنید و ببینید!!
مثلا وبلاگ هست عنوانش را نوشته سلام، بسم الله الرحمن الرحیم یا love و از این دست عناوینِ کاملا عمومی که لابلای ده‌ها صفحۀ نتیجه جست‌و‌جو هرگز به چشم نمی‌آیند. بنظرم هرکس باید برای وبلاگ خود، ارزش قائل باشد و به آن هویت دهد.
شما فکر کن که رهگذری مطلبی از وبلاگ شما را می‌خواند که بعدها به آن نیاز پیدا می‌کند و آدرس شما هم ندارد، اگر عنوان وبلاگ شما مناسب باشد و در ذهن آن فرد مانده‌باشد و برای موتورهای جست‌و‌جوگر هم خاص باشد، قطعا با یک جست و جوی عنوان وبلاگ شما، خیلی راحت هدایت می‌شود به وبلاگ شما :)
حالا که بحث سر عنوان شد، یادی هم کنیم از عناوین مطالب! از جذّابیتی که عنوان هر مطلب می تواند برای مخاطب داشته‌باشد که نگویم برایتان :) تا جایی که می‌شود، تلاش کنیم عناوین مطالب، ذهن مخاطب را آمادۀ محتوا کند و تمایل به کلیک‌کردن درش به وجود بیاورد. کمی هم از فاز تنبلی بیرون بیاییم و از اعداد و نقطه و این حروف هم استفاده نکنیم. ضمنا از عناوین فریبنده هم استفاده نکنیم که بعد از چند مطلب در ذهن مخاطب تبدیل می‌شویم به چوپان دروغگو!